Οι περίτεχνες μάσκες της υποκρισίας πολλών οδήγησαν στους κουκουλοφόρους που τα σπάνε όλα. Ελευθερία δεν είναι η ασυδοσία.
Είναι αρκετά δύσκολο να
χαρακτηρίσει κανείς πράξεις τέτοιας βίας. Δεν είναι στην παράδοσή μας
τέτοια άγρια γεγονότα. Δεν πιστεύω ότι είναι σπουδαστές των
πανεπιστημίων μας αυτοί που καταστρέφουν ό,τι βρουν μπροστά τους. Αν
είναι, τότε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα θέλει πλήρη ανασύνταξη. Παιδεία
δεν είναι το παπαγάλισμα ξηρών γνώσεων, αλλά η απόκτηση χρηστού ήθους,
υγιούς φρονήματος τιμής των αξιών, ουμανιστικής κουλτούρας. Δίχως όραμα,
δίχως σκοπό, δίχως ουσία, δίχως Θεό, όλα επιτρέπονται.
Οι πολιτικοί υποκρίνονται.
Συνεχίζουν να λένε πολλές αναλήθειες. Υποσχέθηκαν πολλά και σύντομα ήλθε
η απογοήτευση. Ο κόσμος αισθάνεται εξαπατημένος. Δεν έχει πού να
πιαστεί. Μεγάλη ανειλικρίνεια γενικά επικρατεί. Η διαφθορά κυκλοφορεί
άνετα. Φοβάμαι ότι τα μέσα ρίχνουν λάδι στη φωτιά. Σαν να χαίρονται για
το κακό που γενικεύεται. Δεν υπάρχει σοβαρή και αντικειμενική ενημέρωση.
Τονίζεται πάντα η μία πλευρά. Δημιουργούνται ρήγματα, κενά, παρατάξεις,
φράγματα. Δεν υπάρχει άνετος διάλογος. Δεν μπορεί άνετα να εκφραστεί
μια αντίθετη γνώμη. Το φαινόμενο χρήζει ιδιαίτερα μεγάλης προσοχής. Οι
δημοσιογράφοι θέλουν να λενε τι ακριβώς θα πρέπει να κάνουν κάθε φορά οι
αστυνομικοί. Ορισμένοι εκφωνητές έχουν γίνει αδέκαστοι εισαγγελείς και
σκληροί δήμιοι. Πάλι θα την πληρώσουν τα σχολεία μας.
Η αναρχία οδηγεί στην
ασυδοσία και τη βαρβαρότητα. Η διαφθορά έχει φθάσει στο βάθος της ψυχής
του ανθρώπου. Έχει σκοτίσει το νου κι έχει παγώσει την καρδιά. Ένας
υψηλός πυρετός από έναν καλό ιατρό δεν αντιμετωπίζεται αμέσως κι εύκολα
με αντιπυρετικά, αλλά ψάχνει να βρει την αιτία του πυρετού. Για τις
καταστροφές βεβαίως πρέπει να υπάρξουν κρατικές αποζημιώσεις. Για τις
καταστροφές ψυχών νέων ποιος θ' απολογηθεί. Αντί για βιβλία, μολύβια και
λουλούδια βαστούν βαριοπούλες, ρόπαλα και μολότοφ. Τα νεανικά πρόσωπα
δεν είναι πλασμένα για μάσκες και κουκούλες. Τις μάσκες της υποκρισίας
πρέπει σύντομα να κάψουμε όλοι μας.
Δεν αξίζει στην Ελλάδα μια
τέτοια τύχη. Πρέπει να ξαναϊδωθεί η παιδεία, μακριά από κομματικές
αντιπαραθέσεις. Πρέπει να ξαναδούμε τι θέλουμε, τι μπορούμε, πού πάμε
και ποιος είναι ο σκοπός μας. Διερχόμαστε σοβαρή κρίση. Ας δούμε
βαθύτερα τα πράγματα. Ο ατομισμός, ο μηδενισμός, ο υλισμός, να πού
οδηγούν. Πριν απελπισθούμε τελείως, ας κάνουμε κάτι. Οι άνθρωποι άρχισαν
να μελαγχολούν. Δεν είναι για τους Νεοέλληνες αυτή η ζωή. Aς σκεφθούμε
το μέλλον μας, το παρελθόν και το παρόν μας.
Μ.ΜΩΥΣΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου